ترید

کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال متعلق به کدام ارزهاست؟

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

طوفان کریپتو کارنسی دنیا را برداشته است. ظاهرا در بین گزینه‌های مالی برای سرمایه‌گذاری، انتخابی جذاب‌تر از ارزهای دیجیتال وجود ندارد. شما ارزهای مختلف را می‌توانید از صرافی‌های متعدد کریپتو بخرید. پس از آن می‌توانید با این ارزها معاملات خود را انجام دهید.

اما موضوعی که اکثر تریدرهای کریپتو را می‌ترساند، کارمزد نسبتا بالای تراکنش‌ها است. بنابراین در این مطلب از اینوکس می‌خواهیم بگوییم کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال برای کدام ارزها است. پس تا انتها همراه ما بمانید.

کدام ارزها کمترین کارمزد تراکنش را دارند؟

طی بررسی‌های انجام شده در زمان نگارش این مقاله ارزها یا توکن‌هایی چون استلار، آیوتا، نانو، کاردانو، لایت کوین، ترون، ایاس و دش از جمله کم کارمزدترین ارزها هستند. در ادامه به میزان کارمزد هر کدام اشتاره می‌کنیم.

استلار

استلار (XLM) یکی از بهترین ارزهای دیجیتال است که می‌توانید بخرید. بلاکچین استلار فوق‌العاده سریع است و پرداخت‌ها در عرض چند ثانیه تایید می‌شوند. میانگین کارمزد برای هر تراکنش نیز بسیار پایین بوده و در حدود 0.0001 لومن (توکن استلار) است.

به عبارت دیگر با توجه به قیمت فعلی لومن، تقریبا برای هر تراکنش 0.00000941‬ دلار پرداخت می‌کنید. به‌ همین دلیل استلار به یک انتخاب محبوب برای افرادی تبدیل شده است که می‌خواهند کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال را پرداخت کرده و مقدار بالایی پول را در فضای آنلاین جابه‌جا کنند.

آیوتا

آیوتا (IOTA) یکی دیگر از ارزهایی است که کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال را دارد. آیوتا یک پروتکل انتقال ارزش و داده باز و بدون کارمزد است. بنیاد آیوتا یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در برلین است که توسعه توکن IOTA را به عهده دارد.

تراکنش‌ها در شبکه آیوتا اصلا کارمزدی نداشته و این شبکه هیچ ماینری نیز ندارد. هر تراکنش را می‌توان بدون نیاز به قدرت محاسباتی جدی، کامل کرد که این موضوع همچنین نیاز به پرداخت گس فی را حذف می‌کند.

اما شاید بپرسید با توجه به نبود کارمزد برای تراکنش‌ها، چه چیزی روی قیمت این توکن تاثیر می‌گذارد. جواب ساده است: تقاضا. هرچه تعداد تراکنش‌های کامل شده روی شبکه آیوتا بیشتر باشد، سرعت آن بیشتر خواهد شد.

مهم‌تر از همه، زمان تایید تراکنش‌ها همچنان نسبتا پایین بوده و به‌ طور میانگین بین 10 و 12 ثانیه است.

نانو

نانو (NANO) یکی دیگر ارزهایی است که کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال را دارد و مانند آیوتا اصلا کارمزد نمی‌گیرد. تمام تراکنش‌ها در عرض چند ثانیه تایید و نهایی می‌شوند تا افراد بتوانند معاملات سنگین خود را سریع‌ انجام دهند.

برخلاف یک بلاکچین اثبات کار که در آن ماینرها برای اضافه کردن یک بلوک به شبکه با یکدیگر رقابت دارند، هر کدام از کاربران نانو مدیریت بلاکچین خود را به عهده دارند که می‌تواند رشد پیدا کند. چنین فناوری بلاک لتیس (Block Lattice) نام دارد که باعث می‌شود شبکه نانو شفاف‌تر و مقیاس‌پذیرتر باشد، بدون این‌که روی آن تاثیر منفی بگذارد.

کاردانو

کاردانو (ADA) یک ارز دیجیتال بسیار محبوب است که علت آن را باید بلاکچین سریع، فوق‌العاده مقیاس‌پذیر و مهم‌تر از همه محیط‌زیست پسند آن بدانیم. گرچه، ADA در مقایسه با سایر ارزهای با کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال که در بالا معرفی شد، کارمزد بیشتری می‌گیرد که مقدار آن بین 0.15 تا 0.18 کاردانو است.

بلاکچین کاردانو به علت توسعه سریع خود بسیار جلب توجه کرده است. توسعه گوگن (Goguen)، امکان اجرای قراردادهای هوشمند را به کاردانو اضافه کرده است تا کاربران بتوانند در این شبکه فوق‌العاده شفاف، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) خود را بسازند.

کاردانو با توجه به درخواست کارمزد کم برای تراکنش‌ها، کاربردهای عملی و بنیاد قدرتمند خود، به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در حوزه دیفای تبدیل شده است.

لایت کوین

لایت کوین (LTC) در ابتدا برای پرداخت‌ها طراحی شده بود، بنابراین بدیهی است که توسعه‌دهندگان آن سعی کنند کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال را از کاربران درخواست کنند.

میانگین کارمزد برای هر تراکنش در شبکه لایت کوین تقریبا 0.007 دلار است و تکمیل هر تراکنش تقریبا دو دقیقه طول می‌کشد. لایت کوین همچنین به‌ عنوان یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال داخل بازار، بسیار محبوب است.

این ارز عملا به بیت کوین شباهت دارد و به‌ همین دلیل از زمان شکل‌گیری، میزان تقاضا برای آن بالا بوده است.

دش

دش (DASH) که مخفف «پول نقد دیجیتال» است، بین کاربران و سرمایه‌گذاران کریپتو محبوبیت بالایی دارد. میانگین کارمزد برای هر تراکنش در شبکه دش بین 0.2 و 0.3 دلار بوده که به‌مراتب از بیت کوین کمتر است.

مهم‌تر از آن، سرعت انجام تراکنش‌ها نیز در شبکه دش بسیار بالا است. دش در واقع فورک لایت کوین محسوب می‌شود که خود لایت کوین نیز فورک بیت کوین است. بسیاری از تاجران و صرافی‌ها دش را می‌پذیرند تا یکی دیگر از ارزهای با کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال باشد.

ترون

ترون (TRON) در سال 2017 شکل گرفت و ارزش بازار آن در عرض چند سال به 1.6 میلیارد دلار رسید. هدف از طراحی شبکه ترون که از بیت کوین الهام گرفته، بهبود ساختار ابتدایی کریپتو بوده است.

در حال حاضر میانگین کارمزد هر تراکنش در شبکه ترون یک سنت است تا گزینه بسیار جذابی برای فرستادن یا دریافت پول باشد. استیبل کوین USDT نیز در شبکه ترون موجود است. بنابراین می‎‌توانید پول زیادی را با کارمزد تقریبا صفر و تایید فوری، به سایر کاربران بفرستید یا از آن‌ها دریافت کنید.

ایاس

ایاس (EOS) یک پلتفرم بلاکچین متن باز است که برای ساخت و پشتیبانی از زیرساخت‌های دیجیتال طراحی شده است. عرضه اولیه کوین ایاس در سال 2018 که این ارز شکل گرفت، نزدیک به 4.1 میلیارد دلار سرمایه جمع کرد.

بسیاری ایاس را ارزی با کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال و رقیب مستقیمی برای اتریوم می‌دانند که عملکرد بهتری نیز دارد. از نظر فنی، زمان فرستادن یا دریافت ایاس اصلا نیازی نیست نگران کارمزد تراکنش‌ها باشد.

با این‌حال، ایاس از بعضی از منابع اصلی مانند CPU، رم و پهنا باند شبکه شما برای تایید خریدها استفاده می‌کند. حتی با وجود این موضوع، کارمزد تراکنش‌ها عملا قابل چشم‌پوشی است.

زیلیکا

زیلیکا (ZIL) یک پلتفرم بلاکچین است که به‌طور کلی برای تکمیل اقتصاد تولید محتوا و جامعه دیفای طراحی شده است. زیلیکا به توسعه‌دهندگان بلاکچین اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را روی پلتفرم‌ خود بسازند و از توکن ZIL استفاده کنند.

در حال حاضر کارمزد تراکنش‌ها در این شبکه 0.1 ZIL است، بنابراین کمتر از یک سنت برای هر تراکنش پرداخت می‌کنید. اگر می‌خواهید توکن‌های غیرمثلی را بسازید، بخرید یا بفروشید، بدون تردید زیلیکا را مد نظر داشته باشید.

دیجی بایت

دیجی بایت (DGB) یک انتخاب دیگر برای لیست کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال ما است. دی جی بایت را باید یک پلتفرم بلاکچین متن باز با سرعت رشد بالا معرفی کنیم که به علت ساختار غیرمتمرکز خود، شهرت یافته است.

بلوک‌ها در این شبکه هر 15 ثانیه استخراج می‌شوند و در عرض یک ثانیه 1066 تراکنش درون زنجیره‌ای قابل پردازش است.

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه دیجی بایت بسیار پایین و برای هر تراکنش 0.0005 دلار است. این کوین از مکانیسم اثبات کار استفاده می‌کند و تقریبا تایید یک تراکنش در این بلاکچین 5 دقیقه طول می‌کشد.

ورت کوین

شبکه ورت کوین (VTC) از الگوریتم اثبات کار برای پاداش دادن به ماینرها و ایجاد کوین‌های جدید استفاده می‌کند. میانگین کارمزد تراکنش‌ها در ورت کوین تقریبا 0.0027 VTC است تا این ارز نیز کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال را داشته باشد. شما همچنین از طریق ابزار ساده ماینینگ ورت کوین می‌توانید این ارز را استخراج کنید.

ریپل


ریپل (XRP) ارز دیجیتالی است که برای بهبود سیستم جهانی پرداخت‌ها طراحی شده است تا کاربران بتوانند مقادیر بالایی از پول را در بازه زمانی کوتاه‌تر جابه‌جا کنند.

به‌طور میانگین تایید تراکنش‌ها در شبکه ریپل بین 3 تا 5 ثانیه طول می‌کشد و میانگین کارمزدی که باید پرداخت کنید حدود 0.00265 دلار است. همچنین باید بگوییم ریپل از طریق همکاری با سازمان‌های بزرگ مانند بانک سلطنتی کانادا، امریکن اکسپرس و حتی بانک آمریکا، به فعالیت خود جنبه قانونی بخشیده است.

سخن اینوکس با شما

با آن‌که ارزهای دیجیتال در دهه گذشته راه درازی را طی کرده‌اند اما همچنان قبل از سرمایه‌گذاری روی آن‌ها باید خیلی تحقیق کنید. پروژه‌های متعددی از سوی توسعه‌دهندگان خود رها شده‌اند که پول سرمایه‌گذاران را نیز به جیب زده‌اند.

ارزهایی که در بالا معرفی کردیم کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال را درخواست می‌کنند اما همان‌طور که گفتیم برای معامله آن‌ها تحقیقات لازم را خودتان از قبل انجام دهید.

منبع
makeuseof

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام من ایلان هستم (ماسک) و قرار است دوج کوین را بفروشم. هرچه زودتر سرمایه های خودتان را بیرون بکشید.

    با تشکر
    ماسک هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا