متاورس

بازی های متاورس: بهترین بازی های متاورسی برای کسب درآمد

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

هر روز که می‌گذرد، توجه افراد بیشتری به متاورس جلب می‌شود. متاورس نوعی فناوری است که دنیای دیجیتال را متحول خواهد کرد و با ایجاد یک تجربه بصری خیره کننده، فناوری‌های نوظهوری مانند بلاک چین، اینترنت اشیاء و بصری‌سازی سه‌بعدی را با هم ترکیب می‌کند. با آن‌که صنایع و افراد مختلف می‌توانند از متاورس برای اهداف گوناگون استفاده کنند اما صنعت گیمینگ زودتر از سایرین به استفاده از متاورس و مزایای آن رو آورده است. بازیکنانی که در گذشته به سایر سبک‌های بازی‌های آنلاین توجه می‌کردند، حالا علاقه خود به بازی های متاورس را نشان می‌دهند.

در این مطلب از اینوکس به بررسی نقش متاورس در صنعت گیمینگ و معرفی چندتا از بهترین گیم‌ های متاورس پرداخته‌ایم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

صنعت گیمینگ پیش از متاورس

گیمرها قبل از افزایش تعداد بازی‌های بلاک چینی، طرفدار بازی‌های چند نفره آنلاین بودند. اما بلاک چین به شکل بارزی وجهه بازی‌های آنلاین را تغییر داده است. به‌نحوی که موارد کاربردی مانند NFTها و ارزهای دیجیتال، بازیکنان را با قابلیت‌هایی مانند توکن‌سازی آیتم‌های بازی و امکان ترید آن‌ها برای کسب درآمد به کریپتو، شگفت‌زده کرده است.


بسته به قوانین خاص بازی های متاورس، گیمرها می‌توانند دارایی‌های خود را بفروشند یا آن‌ها را برای کسب پاداش از سوی پلتفرم، جمع‌آوری کنند. افرادی که توجه خاصی به کسب درآمد از بازی و فضای ارزهای دیجیتال دارند، بیشتر از همه محبوبیت گیم‌ های متاورس را در جهان افزایش داده‌اند.


جدا از درآمدزایی، چنین بازی‌هایی به علت نمایش بصری با کیفیت بالای اشیاء دنیای واقعی و گرافیک خیره‌کننده، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

صنعت گیمینگ بعد از متاورس

تحول اخیر صنعت گیمینگ به همراه خود بازی های متاورس را آورده است. گیمرها برای تجربه سطح دیگری از بازی‌ها، به دنیای متاورس وارد می‌شوند. با آن‌که متاورس می‌تواند متمرکز یا غیرمتمرکز باشد (سیستم‌های متمرکز، سیستم‌هایی هستند که معمولا یک یا چند فرد تحت عنوان اپراتور روی تراکنش‌ها و اعمال سیستمی، نظارت دارند؛ اما سیستم‌های غیر متمرکز، سیستم‌هایی هستند که تراکنش‌ها در آن‌ها به صورت همتا به همتا صورت می‌گیرد، یعنی تراکنش‌ها فقط بین دو کاربر است و شخص سوم (اپراتور یا ناظر) برا این تراکنش‌ها نظارت نمی‌کند)، شرکت‌های گیمینگ بیشتر به پروژه‌های غیرمتمرکز توجه دارند، چون آینده متعلق به دنیای غیرمتمرکز است.


شخصیت‌ها در گیم های متاورس از طریق آواتارهای بی‌همتای بازیکنان شکل می‌گیرند که این آواتارها نمایش مجازی هویت‌های واقعی هستند. زندگی این شخصیت‌ها در متاورس دقیقا به‌ همان شکلی است که در دنیای واقعی، صاحبان آن‌ها زندگی می‌کنند.


بازی های متاورس براساس مفهوم «بازی برای کسب پاداش یا درآمد» هستند که به بازیکنان اجازه می‌دهند آیتم‌های مجازی را در بازی به‌دست آورند و برای کسب درآمد در دنیای واقعی، آن‌ها را بفروشند.


بازیکنان می‌توانند دوستان خود در رسانه‌های اجتماعی را دعوت کنند، با سایر بازیکنان در متاورس تعامل داشته باشند و با کمک به یکدیگر از بازی لذت ببرند. با توجه به این‌که متاورس از فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای ایجاد یک تجربه عمومی‌تر استفاده می‌کند، بازیکنان تجربه‌ای خواهند داشت که دقیقا شبیه به تجربه آن‌ها در دنیای واقعی است.


پلتفرم‌های گیمینگ متاورس قابل تبادل هستند، یعنی به بازیکنان اجازه می‌دهند آیتم‌های گیمینگ خود را از یک فضا به فضای دیگر، بدون تغییر بارز، انتقال دهند.

بهترین بازی های متاورس، گیم های متاورس

در رابطه با این مطلب بخوانید : متاورس چیست و برای ورود به آن باید چه کار کنید؟

کدام فناوری‌ها به توسعه گیم های متاورس کمک خواهند کرد؟

توسعه‌دهندگان بازی های متاورس، برای جذاب‌تر کردن بازی‌های خود از فناوری‌های جدیدی مانند بلاک چین و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. در ادامه تعدادی از فناوری‌های لازم برای بازی‌های متاورسی را معرفی خواهیم کرد.

فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی یک تجربه شگفت‌آور و هیجان‌انگیز سه‌بعدی را ایجاد می‌کنند و فناوری‌های اصلی برای توسعه گیم‌ های متاورس هستند.

بلاک چین و ارزهای دیجیتال

فناوری بلاک چین به توسعه پروژه‌های غیرمتمرکز متاورس کمک خواهد کرد و مزایای متعددی دارد از جمله :

  • اثبات مالکیت دیجیتال
  • انتقال ارزش
  • قابلیت انتقال به پلتفرم دیگر
  • جمع‌آوری آیتم‌های دیجیتالی

ارزهای دیجیتال نیز به کاربران اجازه می‌دهند در دنیای غوطه‌ورکننده و سه‌بعدی متاورس، ارزش را انتقال دهند(انتقال ارزش در اینجا به این معنی است که افراد می‌توانند آیتم‌ها و زمین‌های موجود در متاورس‌ را به قیمت‌های مناسبی، به فروش برسانند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانید توسعه دهندگان متاورس، دقیقا مانند دنیای واقعی، بخش‌هایی از این سرزمین را ارزشمندتر می‌دانند و قیمت‌های بیشتری را رو آن تکه از زمین متاورسی می‌گذارند؛ پس تفاوت قیمت زمین‌های مختلف متاورسی، بخاطر دسترسی آن تکه از زمین به بخش‌های مختلف و نزدیکی به مکان‌های ارزشمند دیگر است).

بلاک-چین-و-ارزهای-دیجیتال-در-متاورس

در رابطه با این مطلب بخوانید : آموزش تصویری خرید زمین در متاورس در ۵ مرحله

اینترنت اشیاء

متاورس به کمک اینترنت اشیاء (IoT) می‌تواند داده‌های دنیای فیزیکی را جمع‌آوری کند، به‌دست آورد و به‌کار بگیرید. اینترنت اشیاء دنیای مجازی متاورس را به دستگاه‌های متعددی در دنیای واقعی متصل خواهد کرد.

بازسازی سه‌بعدی

شرکت‌های املاک و مستغلات از این فناوری برای شرکت دادن خریداران بالقوه خود در یک تور مجازی استفاده می‌کنند.

متاورس به کمک این فناوری، سایر فناوری‌های موجود روی خود را کامل خواهد کرد.

برترین بازی های متاورسی

در ادامه تعدادی از بهترین گیم‌ های متاورس را معرفی خواهیم کرد.

دیسنترالند

دیسنترالند یک بازی P2E (بازی برای کسب درآمد) است. این بازی براساس ماهیت یک دنیای دیجیتال در متاورس و در بلاک چین اتریوم ساخته شده است. شما در این بازی می‌توانید چیزهای مختلفی از جمله زمین مجازی (که نام آن LAND است) را بخرید.
با خرید این فضاها، LAND را به‌عنوان یک توکن ERC-721 دریافت خواهید کرد که یک توکن غیرمثلی (NFT) است. طبیعت NFT این زمین به این معنا است که فرد دیگری قادر به کپی آن‌ها نیست و شما تنها مالک آن خواهید بود.

خرید-زمین-در-دیسنترالند

در رابطه با این مطلب بخوانید : سرمایه گذاری در متاورس، معرفی ۵ سهم برتر برای خرید در متاورس

اما برای خرید زمین در دیسنترالند باید از ارز رسمی بازی به اسم مانا (MANA) استفاده کنید. به روش‌های مختلف در این بازی می‌توانید شرکت کنید و به درآمد برسید. به‌عنوان مثال می‌توانید یک فضا بخرید و برای تبلیغ روی آن از افراد پول بگیرید.
همچنین می‌توانید بناهایی مانند استادیوم‌ها را برپا کنید تا افراد در آن‌ها رویداد برگزار کنند یا صبر کنید با افزایش قیمت LAND آن را بفروشید.

سندباکس

سندباکس یکی دیگر از بازی های متاورس بوده که مانند مورد قبل روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. افراد مشهوری مانند «اسنوپ داگ» طرفدار سندباکس هستند که رویدادهای مختلفی را نیز در این پلتفرم میزبانی کرده است و مجموعه‌ای از NFTها را در این بازی دارد.


سندباکس شباهت زیادی به دیسنترالند دارد و بازیکنان در آن می‌توانند دارایی‌های مجازی و کالاهای دیگر را بخرند و آن‌ها را برای کسب سود بفروشند.


در سندباکس می‌توانید فضا بخرید، رویداد برگزار کنید و NFTهای متعددی را معامله کنید. توکن بومی این بازی SAND است که از آن برای انجام تراکنش‌های داخل بازی می‌توانید استفاده کنید.


کاربران سندباکس با استفاده از Sandbox Game Maker می‌توانند بازی های متاورس خود را بسازند و منبع دیگری برای درآمد داشته باشند.

اکسی اینفینیتی

شاید در بین گیم‌ های متاورس، محبوب‌ترین آن‌ها اکسی اینفینیتی (Axie infinity) باشد. این بازی نیز بر پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده است و کاربران در آن می‌توانند هیولاهایی به اسم «اکسی» را که شخصیت‌های اصلی هستند را بخرند، پرورش دهند و با آن‌ها مبارزه کنند.


شما حتی می‌توانید برای اکسی‌های خود قلمرویی را بسازید که در آن‌جا بمانند. توکن‌های قابل استفاده در این بازی SLP و AXS است و می‌توانید آن‌ها را به سایر ارزهای دیجیتال نیز تبدیل کنید. به کمک این توکن‌ها می‌توانید هیولاهای جدید را بخرید، در ماجراجویی‌ها یا جنگ‌ها شرکت کنید و برای انجام این بازی باید حداقل 3 عدد ارز اکسی اینفینیتی داشته باشید.

ایلوویوم

ایلوویوم (Illuvium) یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره‌ی انبوه (MMORPG) است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. گیمرها در این بازی پس از نابود شدن جهان موجودات فضایی به اسم ایلوویوم، به کاوش در یک جهان خیالی می‌پردازند.

بازی های متاورس

در رابطه با این مطلب بخوانید : آموزش تصویری خرید زمین در متاورس در ۵ مرحله

در این بازی نقش یک کاوش‌گر و ماجراجو را دارید که باید ماموریت‌های مختلف را انجام دهید، با هیولاها و سایر بازیکنان مبارزه کنید و همچنین موجودات فضایی بازی به اسم Illuvials را اسیر کنید، آموزش دهید و در ارتش خود به‌کار بگیرید.

با انجام این بازی می‌توانید توکن بومی بازی به اسم ILV را به‌دست آورید و از آن در اکوسیستم ایلوویوم استفاده کنید.

LOST

LOST را در بین بازی های متاورس موجود باید اولین بازی اتاق فرار در متاورس بدانیم که توسط شرکت هنگ کنگی به اسم LOST ساخته شده است. این بازی چالش‌های ماجراجویانه غوطه‌ورکننده‌ای دارد که به‌صورت آنلاین و آفلاین می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید و بین جهان‌های فیزیکی و مجازی جابه‌جا شوید.

همچنین در این بازی می‌توانید توکن‌های متاورس و NFTهای محدودی را کسب کنید. در طراحی بازی LOST از رویدادهای خیالی، افسانه‌ها و وقایع تاریخی الهام گرفته شده است.

در زمان انجام این بازی، معماها را حل خواهید کرد، جعبه‌های گنج را باز می‎‌کنید و رازهایی را فاش می‌کنید که به حل چیستان‌ها کمک می‌کنند. با انجام این کارها در اتاق فرار به جلو می‌روید.

بعضی از بهترین قابلیت‌های این بازی توانایی تشکیل تیم و انجام چالش‌ها با یکدیگر و فراهم‌سازی این امکان برای کاربران است که در متاروس اتاق‌های فرار خود را بسازند.

سخن پایانی

متاورس هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارد و جذابیت آن با معرفی فناوری‌ها و ایده‌های بهتر، بیشتر خواهد شد. شرکت‌های بزرگ در حال کار روی این دنیای جدید هستند و صنعت گیمینگ نیز توجه خاصی به آن نشان داده است.
در این مطلب از اینوکس تعدادی از برترین گیم های متاورس را معرفی کردیم که می‌توانید با انجام آن‌ها تجربه‌ای هیجان‌انگیز داشته باشید و در کنار آن نیز به درآمد برسید.

منبع
medium

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ممنونم از مطلب بسیار مفیدتون، بازی های متاورسی بسیار جذابند برای سرمایه گذاری و سرگرمی و هرسال دارند پیشرفته تر میشن و فراگیر تر میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا