دیفای

بهترین ارزهای دیفای، معرفی 12 پروژه برتر DeFi

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

طی چند سال گذشته، امور مالی غیرمتمرکز (decentralized finance) یا DeFi با سرعت باورنکردنی پیشرفت و توسعه یافته‌ و بسیاری از سرمایه‌گذاران اولیه پروژه را خوشحال کرده است. یافتن بهترین ارزهای دیفای، می‌تواند کار دشواری باشد؛ اما شما با داشتن آگاهی کامل می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. در این مقاله از اینوکس، ما 12 مورد از بهترین ارزهای دیفای را برای خرید، بررسی می‌کنیم، سپس توضیح می‌دهیم که آیا ارزهای دیجیتال DeFi سرمایه‌گذاری خوبی به شمار می‌روند یا خیر؛ پس در ادامه با ما همراه شوید.

فهرست موضوعات مقاله

کوین‌های دیفای چیست

Decentralized Finance یا همان DeFi، در مفهوم به امور مالی غیر متمرکز، اطلاق می‌گردد. در دیفای، امور مالی، تحت نظارت یک سازمان، دولت و یا نهاد حاکمیتی، قرار ندارد و تمام کاربران به طور همزمان، می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای مثال می‌توان به پلتفرم PanacakeSwap اشاره کرد که در آن کاربران، با ایجاد نقدینگی، می‌توانند سود کسب کنند.
همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال بر امور مالی و تمرکز زدایی تکیه دارند؛ بنابراین پروژه‌های متعددی را می‌توان تحت عنوان کوین‌های دیفای در نظر گرفت. از آنجایی که تمرکززدایی مستلزم این است که هیچ نهاد مرکزی برای کنترل برنامه وجود نداشته باشد، معمولاً کوین‌های DeFi تا حد زیادی مستقل هستند.

12 کوین برتر دیفای برای سرمایه گذاری در سال 2022

در این بخش، ابتدا، خلاصه‌ای از بهترین ارزهای دیفای برای سرمایه ‌گذاری در حال حاضر را بیان می‌کنیم. سپس، در ادامه مقاله، هر پروژه دیفای را دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. Tamadoge| بهترین کوین DeFi برای سرمایه گذاری
  2. Battle Infinity | اکوسیستم قدرتمند DeFi همراه با عناصر P2E
  3. Chainlink | پیشرو در ارائه راه حل‌های Oracle
  4. XRP | پروژه با هدف غیرمتمرکز کردن تبدیل ارز
  5. Tezos | رقیب اتریوم با قابلیت سهولت در ارتقا
  6. Avalanche | بلاک چین لایه 1 و کم هزینه
  7. Maker| DAO حامی استیبل کوین پیشرو
  8. Loopring | راه حل مقیاس پذیری لایه 2 پیشرفته بر پایه اتریوم
  9. Uniswap | صرافی غیرمتمرکز و پلتفرم DeFi
  10. Compound | پلتفرم محبوب وام و قرض
  11. Terra Classic | رشد چشم گیر پروژه‌های دیفای
  12. PancakeSwap | ارائه دهنده صرافی معروف دیفای و استخرهای استیکینگ

تجزیه و تحلیل بهترین پروژه‌ها و توکن‌های دیفای

ما در این بخش، طیف گسترده‌ای از بهترین ارزهای دیفای را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا برای سرمایه‌‌گذاران نوظهور امکان انتخاب گسترده‌ای را فراهم کنیم.

1- Tamadoge | بهترین کوین DeFi برای سرمایه گذاری

Tamadoge (TAMA)، یک پلتفرم بازی برای کسب درآمد (P2E)، در دنیای ارزهای دیجیتال است و یک میم کوین جدید را به همراه خود دارد. این پروژه، اخیراً پیش فروش خود را بسیار زودتر از موعد مقرر عرضه کرده است و در کمتر از هشت هفته، 19 میلیون دلار جمع آوری کرده است. با فهرست شدن در صرافی‌های متمرکز و OKX، TAMA یکی از بهترین آلت‌کوین‌های موجود در بازار و شاید بهترین ارز دیجیتال DeFi برای خرید در حال حاضر است.

در این رابطه بخوانید : دیفای چیست؟ همه‌چیز درمورد Defi، امور مالی غیر متمرکز


Tamadoge، با تمرکز بر دنیای متاورس، این امکان را برای بازیکنان فراهم می‌کند که با جمع آوری حیوانات خانگی مبتنی بر NTF و آموزش آن‌ها، با یک دیگر به رقابت بپردازند. همچنین، بازیکنان می‌توانند با ارتقا حیوانات خانگی توسط آیتم‌های فروشگاه درون بازی، Dogepoints بدست آورند و امتیاز کسب کنند. به این ترتیب کاربران می‌توانند از سهم بیشتری از جوایز ماهانه بهره مند شوند.


با در نظر گرفتن موج جدیدی که تامادوج در صنعت ایجاد کرده است، نمی‌توان پتانسیل رشد TAMA را پیش بینی کرد.

2-  Battle Infinity | اکوسیستم قدرتمند DeFi همراه با عناصر P2E

Battle Infinity (IBAT)، با ارائه ویژگی‌های جذاب بی شمار، به صورت یک اکوسیستم دیفای متنوع، برای بهره‌مندی تمامی طرفداران ارزهای دیجیتال طراحی شده است.


Battle Infinity نیز همانند تامادوج ورود پر سر و صدای به بازار کریپتو داشت. این اکوسیستم قدرتمند پیش فروش توکن‌های خود را 65 روز زودتر از زمان موعد مقرر ارائه کرد و سودی 4 برابر سرمایه اولیه را به سرمایه گذاران ابتدایی خود عرضه کرد.


اکوسیستم IBAT، امکانات متنوعی را شامل صرافی غیرمتمرکز (DEX)، لیگ ورزشی فانتزی، بازار NTF، پلتفرم استکینگ و مجموعه‌ای از بازی‌های کریپتو P2E را ارائه می‌دهد. همچنین، این اکوسیستم دارای یک پلتفرم متاورس است که این امکان را برای بازیکنان فراهم می‌کند که به تبلیغ و تعامل با یک دیگر بپردازند. Battle Infinity، با داشتن چنین ویژگی‌های متنوعی، با شروع عملکردهای اصلی پلتفرم خود، رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

3- Chainlink | پیشرو در ارائه راه حل‌های Oracle

Chainlink (LINK)، یک ارز دیجیتال DeFi است که برای انتقال دیتابیس‌های خارج از زنجیره، به بلاک چین اختصاص یافته است و توسط سایر پروژه‌های web3 استفاده می‌شود.


با توجه به اینکه Chainlink یکی از اولین پروژه‌هایی است که چنین خدماتی را ارائه می‌دهد، انتخاب بسیاری از کاربران است. همچنین، این پلتفرم، در تعدادی از بهترین ارزهای دیفای مورد استفاده قرار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به Aave، Hedera و Compound اشاره کرد.


با توجه به اینکه خدمات Chainlink تقاضای بالایی دارد، جای تعجب نیست که حتی در طول رکود اخیر بازار رمزارزها، LINK یکی از قوی‌ترین دارایی‌های بازار به شمار رود. بسیاری از سرمایه ‌گذاران، از LINK به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیفای بلندمدت در دسترس و همچنین ارزی با قدرت بالا، حتی در رشد جزئی بازار، یاد می‌کنند.

4- XRP | پروژه با هدف غیرمتمرکز کردن تبدیل ارز

XRP به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیفای، از زمان انتشار به عنوان دارایی مورد علاقه سرمایه‌گذاران رمزارز بوده است؛ چرا که این رمز ارز، با کارمزد پایین و سرعت پرداخت بالا، جایگزین پایداری برای بیت کوین است. این دارایی توسط David Schwartz و Jeb McCaleb ایجاد شده است.

در این رابطه بخوانید : ارز دیجیتال ریپل و تمام آنچه باید در مورد آن بدانید!


درواقع جذابیت اصلی XRP، راندمان فوق العاده آن است. در این پلتفرم، تراکنش‌ها را می‌توان در عرض چند ثانیه با هزینه بسیار کم انجام داد؛ این ویژگی‌ها XRP را به یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین شبکه‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند.


کاربرد اولیه XRP، تحت عنوان یک ارز دیجیتال تراکنشی تعریف می‌شود. پیش از این، این شرکت، با خدمات پیشرو بین المللی انتقال ارز از قبیل Swift و MoneyGram نیز همکاری کرده است. در نتیجه، بسیاری از سرمایه‌گذاران، این دارایی را به عنوان یکی از 10 پروژه برتر ارز دیجیتال موجود در حال حاضر در نظر دارند.

5- Tezos | رقیب اتریوم با قابلیت سهولت در ارتقا

Tezos، یک کوین DeFi شبیه به اتریوم است، اما بسیار کارآمدتر است و قابلیت سهولت در ارتقا را نیز ارائه می‌کند. ایده این پروژه در سال 2014 پایه ریزی شد؛ اما با تاخیری طولانی و در سال 2018، شبکه اصلی Tezos به طور رسمی منتشر شد.


پروژه Tezos با داشتن قابلیت سهولت در ارتقا، به عنوان جایگزینی عالی برای اتریوم در نظر گرفته می‌شود. در واقع می‌توان اطمینان داشت که این شبکه، همیشه از آخرین فناوری روز بهره‌مند است.


پس از ادغامی که برای اتریوم رخ داد، اکثر سرمایه گذاران، از تزوس به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیفای در سال جاری، با قابلیت‌ ارتقا در لحظه به صورتی کارآمد، یاد می‌کنند.

در این رابطه بخوانید : بهترین توکن های اتریوم در سال ۲۰۲۲

6- Avalanche | بلاک چین لایه 1 و کم هزینه

Avalanche (AVAX)، مشابه Tezos، یکی از بهترین ارزهای دیفای و یک بلاک چین لایه 1 کارآمد در نظر گرفته می‌شود. اگرچه هیاهوی پیرامون این پروژه در ماه‌های اخیر کمی فروکش کرده است، اما فناوری آن همچنان قدرتمند محسوب می‌شود. یکی از دلایل اصلی رشد سریع Avalanche ، توان عملیاتی بسیار چشمگیر آن بوده است.


آوالانچ، به جای درنظر گرفتن هر نوع تراکنش به عنوان یک معامله، تراکنش‌ها را در سه زنجیره مختلف انجام می‌دهد.C-Chain ، برای انجام تراکنش‌هایی استفاده می‌شود که نشات گرفته از بهترین کوین‌های DeFi و پروژه‌های web3 هستند؛X-Chain ، برای ارسال و دریافت AVA و P-Chain، برای اعتبار سنجی شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


هم اکنون، AVAX از بالاترین سطح خود در سال 2021 فاصله زیادی گرفته است و کوین DeFi در حدود 20 دلار پایین آمده است.


با وجود اینکه که اعتماد سرمایه‌‌گذاران پس از سقوط چشمگیر AVAX کمی متزلزل شده است، اما پس از شروع دوره صعودی بعدی، می‌توانیم انتظار بازدهی چشمگیری از آن را داشته باشیم.

7- Maker | DAO حامی استیبل کوین پیشرو

Maker (MKR)، یک توکن حاکمیتی است که سرمایه ‌گذاران می‌توانند با استفاده از آن در تصمیم‌گیری‌های سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) شرکت کنند. لازم به ذکر است که این امر منجر به کنترل DAI، استیبل کوین محبوب نیز می‌شود.


با توجه به این موضوع که استیبل کوین‌ها جایی برای رشد ندارند، از توکن MKR برای ارائه ارزش به سرمایه‌ گذاران و طرفداران پروژه، استفاده می‌شود. در واقع سرمایه‌گذاران با در اختیار داشتن MKR، می‌توانند در توسعه DAI تاثیر گذار باشند و از طرف دیگر قیمت MKR در ارتباط با موفقیت DAI است. بنابراین، سیستم موظف است که اطمینان حاصل کند که فقط بهترین تصمیم‌ها در مورد آینده استیبل کوین‌ها اتخاذ می‌شود.


می‌توان گفت در لیست بهترین ارزهای دیفای برای سرمایه ‌گذاری، Maker یکی از بهترین گزینه‌ها است. با توجه به این که نیاز به یک استیبل کوین قابل اعتماد بیشتر از همیشه در میان سرمایه‌گذاران حس می‌شود، قطعا در ماه‌های آینده شاهد پیشرفت‌های بزرگ این ارز دیجیتال DeFi خواهیم بود.

8- Loopring | راه حل مقیاس پذیری لایه 2 پیشرفته بر پایه اتریوم

با وجود تقاضای زیاد برای جایگزین‌های اتریوم، اکنون تمرکز کاربران، بر روی راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ (Layer-2) مانند Loopring (LRC) معطوف شده است. اگرچه این پروژه‌ها از شبکه اتریوم بهره می‌برند؛ اما معمولاً تراکنش‌ها را به روشی متفاوت انجام می‌دهند. بنابراین، می‌توان گفت راه‌حل‌های Layer-2، از امنیت اتریوم بهره می‌برند.


در واقع Loopring، برای دستیابی به توان عملیاتی بالاتر از شبکه مادر، چندین تراکنش را در خارج از زنجیره با هم دسته‌بندی می‌کند. این امر، به پروژه این امکان را می‌دهد که تراکنش‌ها را بسیار کارآمدتر از اتریوم تأیید کند و همچنین کارمزدها و تراکم شبکه را نیز کاهش دهد.


Loopring، با مشارکت خود با GameStop، در مرکز توجه قرار گرفته است و می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیفای برای سرمایه‌گذاری قبل از بهبود بازار یاد کرد.

9- Uniswap | صرافی غیرمتمرکز و پلتفرم DeFi

هیدن آدامز (Hayden Adams)، توسعه‌دهنده سابق اتریوم، Uniswap (UNI) را ایجاد کرده است. DEX، یک صرافی غیرمتمرکز است که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیفای برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

در این رابطه بخوانید : ارز یونی سواپ چیست؟ بررسی ویژگی‌ها و کاربرد این توکن حاکمیتی


UNI به عنوان یک توکن حاکمیتی به طرفداران خود این فرصت را می‌دهد که در آینده پروژه موثر واقع شوند. Uniswap (درکنار PancakeSwap) یکی از بزرگترین پروتکل‌های معاملاتی غیرمتمرکز در بازار است.


Uniswap با ارزش بازار چند میلیارد دلاری، دیگر به عنوان یک ارز دیجیتال با ارزش پایین در نظر گرفته نمی‌شود و همچنان پروژه مورد علاقه سرمایه ‌گذاران DeFi محور، در سراسر جهان است.

10- Compound | پلتفرم محبوب وام و قرض

Compound (COMP)، یک پلتفرم محبوب وام دهی و یکی از بهترین ارزهای دیفای برای سرمایه گذاری در حال حاضر است. COMP، به عنوان یک توکن حاکمیتی به سرمایه گذاران خود این امکان را می‌دهد تا در تصمیمات پلتفرم تاثیر گذار باشند.


Compound، متشکل از مجموعه‌ای از استخرهای مختلف است که به سرمایه‌‌گذاران این فرصت را می‌دهد تا به راحتی با دارایی‌های کریپتو خود، سود کسب کنند. همچنین، کاربران در این پلتفرم می‌توانند با وثیقه قرار دادن ارز‌های دیجیتال خود وام بگیرند یا با وام دادن آن‌ها سود کسب کنند. لازم به ذکر است که پلتفرم Compound، مسئول تضمین امنیت سرمایه کاربران است.


با توجه به اینکه محبوبیت Compound به عنوان پلتفرم وام‌دهی کریپتو به سرعت در حال افزایش است، این انتظار می‌رود که COMP تبدیل به یکی از بهترین ارزهای دیفای شود.

11- Terra Classic | رشد چشم گیر پروژه‌های دیفای

Terra Classic (LUNC) پس از فروپاشی Terra Luna و انتشار توکن جدید LUNA ایجاد شده است. این پروژه در ابتدا مشابه Compound به عنوان یک پلتفرم وام‌دهی ایجاد شد و سقوط استیبل کوین UST Terra باعث شد که توکن اصلی تقریباً بی‌ارزش شود.


این پلتفرم از زمان انتشار، عملکرد نسبتا خوبی از خود به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید که فقط در طی ماه‌های اخیر، این توکن به میزان 183 درصد افزایش یافته است که مقدار قابل توجهی محسوب می‌شود. همچنین از زمان عرضه آن در ژوئن تاکنون، افزایش 376 درصدی را برای خود رقم زده است و تبدیل به یکی از دارایی‌ها با بهترین عملکرد در ماه‌های اخیر شده است.


اگرچه ارزش این پروژه به عنوان یک پلتفرم امن برای ذخیره توکن‌ها و کسب بازدهی زیر سوال رفته است، اما همچنان در بازار امروزی، به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیفای دارای اعتبار است.

12- PancakeSwap | ارائه دهنده صرافی معروف دیفای و استخرهای استیکینگ

PancakeSwap (CAKE)، عملکردی مشابه Uniswap دارد. این پروژه، از یک الگوریتم اتومات مارکت میکر استفاده می‌کند تا راهی برای سرمایه‌گذاران فراهم کند که بتوانند بهترین ارزهای دیفای را به صورت غیرمتمرکز خریداری کنند.

این صرافی غیر متمرکز، یکی از شناخته‌شده‌ترین DEXهای موجود در بازار است؛ به نحوی که بسیاری از کارشناسان ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی می‌کنند که پس از بازگشت سرمایه‌‌گذاران به فضای DeFi، ممکن است رشد چشم گیری را تجربه کند.


اگرچه دلیل اصلی محبوبیت PancakeSwap مزایای بی شمار آن به عنوان DEX است، اما همچنین این پلتفرم، راهی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا با ارائه نقدینگی، سود دارایی‌های خود را به دست آورند. کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در ازای توکن‌های LP در یک استخر قفل کنند. آنها می‌توانند از LP برای فارمینگ CAKE استفاده کنند یا با توکن‌های قفل‌شده و بخشی از کارمزد معاملاتی که از نقدینگی کاربر ایجاد می‌شود، مبادله کنند.


PancakeSwap سال‌هاست که به عنوان یکی از بهترین کوین‌های DeFi در نظر گرفته می‌شود و بعید است که در آینده نیز تغییر کند. این پلتفرم به خوبی کار می‌کند و تا کنون توانسته است، جایگاه خود را در میان ارزهای دیجیتال برتر DeFi تثبیت کند.

آیا کوین‌های DeFi گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند

طی چند سال گذشته، با افزایش محبوبیت امور مالی غیرمتمرکز، می‌توان بهترین ارزهای دیفای را گزینه مناسبی برای سرمایه‌‌گذاری در نظر گرفت. با این حال، این احتمال وجود دارد که برخی از پروژه‌های دیفای مطابق انتظار عمل نکنند. در ادامه مزیت‌های این سرمایه‌گذاری را بیان می‌کنیم:

موارد استفاده متعدد

کوین‌های DeFi با کاربردهای متنوع، طیف گسترده‌‌ای از بخش‌های مختلف را شامل می‌شوند. با چنین تنوعی، DeFi دارای آینده‌ای با امکاناتی بی پایان است. همچنین، با وجود امکان تغییر مداوم ارزهای دیجیتال، پروژه‌های DeFi با پیشرفت فناوری بلاک چین، تکامل پیدا خواهند کرد.

آینده امور مالی

امور مالی غیرمتمرکز، تاکنون، باعث ایجاد اختلال در بخش مالی سنتی شده‌اند و با توجه به افزایش پیوسته پذیرش ارزهای دیجیتال، تغییر این امر بعید به نظر می‌رسد. با وجود اینکه نمی‌توان از چگونگی پیشرفت دیفای همگام با رشد بازار، اطمینان حاصل کرد، اما قطعا بخش‌های کمی توانایی رقابت با پتانسیل آینده DeFi را دارند.

پایبندی به اصل مهم کریپتو

تمرکززدایی، در هسته اصول ارزهای دیجیتال قرار گرفته است؛ این اصل به این معناست که هیچ فرد یا سازمانی نباید کنترل کامل در پلتفرم را داشته باشد. این مفهوم، برای بسیاری از سرمایه‌‎گذاران اصلی ارزهای دیجیتال بسیار مهم است؛ از این رو پروژه‌هایی که به این اصل احترام می‌گذارند، بیشتر توسط کاربران کلیدی بازار کریپتو مورد توجه قرار می‌گیرند.

مزیت جابجایی اولیه

همان‌طور که می‌دانید امور مالی سنتی قرن‌هاست که وجود داشته است؛ اما انقلاب DeFi تازه شروع شده است. در واقع از شکل‌گیری بازار ارزهای دیجیتال بیش از 10 سال می‌گذرد و DeFi نیز در سال‌های اخیر ایجاد شده است. به این ترتیب، این بخش فرصت کمی برای تکامل داشته است. با در نظر گرفتن این موضوع، سرمایه‌‎گذاری در DeFi می‌تواند برای کاربران اولین دسترسی را به سیستم مالی آینده فراهم کند.

سخن پایانی

امروزه امور مالی غیرمتمرکز، یکی از داغ‌ترین بخش‌های ارز دیجیتال، محسوب می‌شود. در این مقاله اینوکس، ما به 12 مورد از بهترین ارزهای دیفای اشاره کردیم و شایستگی DeFi را به عنوان یک روش سرمایه‌‌گذاری بررسی کردیم. می‌توان گفت، Tamadoge، بهترین پروژه DeFi در حال حاضر در بازار است؛ زیرا تامادوج، قبلاً ثابت کرده است که بین سرمایه‌گذاران بسیار محبوب است. همچنین، TAMA اکنون در OKX نیز فهرست شده است. شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، تامادوج را نیز زیر نظر داشته باشید، اما باید بدانید که بازارهای مالی این‌چنینی، می‌توانند ریسک‌های زیادی در خود داشته باشند. لازمه ورود به این دنیای بزرگ، برای دوری از ضررهای جانبی، دانش و آگاهی کامل نسبت به رمزارزها است.

سوالات متدوال بهترین ارزهای دیفای

در این بخش به سوالات متدوال این مقاله در اربطه با موضوع بهترین ارزهای دیفای پاسخ می‌دهیم.

1. کوین‌های DeFi کدامند؟

DeFi، در لغت به معنای امور مالی غیرمتمرکز است. به این ترتیب تعداد زیادی از کوین‌ها کریپتو در این دسته قرار می‌گیرند. چند نمونه قابل توجه از کوین‌های دیفای عبارتند از Tamadog و Battle Infinity.

2. بهترین پروژه‌های دیفای برای سرمایه گذاری کدامند؟

هر یک از پروژه‌هایی که بررسی کردیم، فضای زیادی برای رشد فزاینده دارند. با این حال، Tamadoge به تازگی پیش فروش خود را به پایان رسانده است و با لیست‌های صرافی و ویژگی‌های هیجان انگیزی که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده عرضه شوند، جایگاه بهترین رمزارز DeFi به خود اختصاص داده است.

3. آیا کوین‌های دیفای ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؟

بهترین کوین‌های DeFi، در طول زمان نتایج بسیار خوبی برای سرمایه‌‌گذاران اولیه داشته‌اند؛ اما لازم به ذکر است که شرایط هر پروژه متفاوت است. بنابراین، درصورت بررسی دقیق پروژه‌ها، کوین‌های دیفای می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب شوند.

4. بهترین ارزهای دیفای کدامند؟

انتخاب بهترین ارزهای دیفای بر اساس اهداف هر سرمایه‌گذاری خاص، بسیار متفاوت است. اکثر پروژه‌های DeFi در زمینه‌های مختلف تخصص دارند؛ بنابراین مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری بدانید دقیقا به دنبال چه چیزی هستید. با این حال، به نظر می‌رسد که Tamadoge و Battle Infinity در آینده رشد چشم گیری را تجربه خواهند کرد.

منبع
cryptonews

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا