ترید

کارمزد انتقال تتر در شبکه‌ها و صرافی‌های ایرانی و خارجی چقدر است ؟

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

تتر با نماد اختصاری USDT به علت ثبات نسبی قیمتی و استفاده از یک واحد پول آشنا، محبوب‌ترین استیبل کوین در حوزه کریپتو کارنسی است. بیشترین استفاده از تتر برای تراکنش‌های همتا به همتا، معامله ارزهای دیجیتال، پرداخت‌های بین مرزی و وثیقه در صرافی‌های غیرمتمرکز برای اموری مانند قرض دادن و وام گرفتن ارزهای دیجیتال است.

کاربران زمان استفاده از تتر برای هر کدام از کارهای بالا، آن را باید به صرافی‌ها، پلتفرم‌ها و کیف پول‌های مختلف انتقال دهند و بابت آن کارمزدی بپردازند. پس در این مطلب از اینوکس کارمزد انتقال تتر را بررسی خواهیم کرد و می‌گوییم چرا باید آن را پرداخت کنید و آیا می‌توان مقدار آن را کاهش داد یا نه. پس تا انتها همراه ما بمانید.

کارمزد انتقال تتر چقدر است؟

کارمزد انتقال تتر بستگی به مقدار کارمزدی دارد که صرافی برای برداشت آن تعیین می‌کند و همچنین مقدار تتر و ازدحام شبکه. بر اساس این فاکتورها، میانگین کارمزد برای فرستادن تتر در زمان نوشتن این مطلب، 5.46 تتر است.

پایین‌ترین مقدار کارمزد برای انتقال تتر در صرافی بایننس به مقدار 0.29 تتر است، اگر شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) را برای فرستادن آن انتخاب کنید. بیشترین کارمزد هم به انتقال این ارز روی شبکه اتریوم و بستر ERC-20 تعلق دارد که می‌تواند در صرافی مانند کوکوین، حتی به 25 تتر هم برسد.

چرا تتر کارمزد انتقال دارد؟

تتر در سال 2014 شکل گرفت و از آن زمان به بعد یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها در حوزه بلاکچین بوده است. با آن‌که ارزش تتر تقریبا همیشه ثابت و برابر با یک دلار است اما امکان انتقال این ارز در شبکه‌های مختلف وجود دارد و بنابراین کاربران برای پشتیبانی از این شبکه‌ها باید کارمزد پرداخت کنند.

علاوه بر این، فرآیند ایجاد و سوزاندن USDT تقریبا همیشگی است و این شبکه به نگهداری و نظارت دائمی نیاز دارد. این شبکه نتیجه هدف اولیه بنیاد تتر است، یعنی استفاده از لایه اومنی (Omni) شبکه بیت کوین.

در این رابطه بخوانید : USDT یا تتر چیست؟ همه چیز درباره قدرتمندترین استیبل کوین دنیا

چه کسی کارمزد انتقال تتر را پرداخت می‌کند؟

کاربرانی که تتر را از یک حساب به حساب دیگر انتقال می‌دهند، باید کارمزد آن را پرداخت کنند. مقدار آن بر اساس نوع شبکه بلاکچین و ازدحام شبکه مشخص می‌شود. علاوه بر این، حداقل مقدار لازم برای برداشت تتر و کارمزد انتقال، برای هر شبکه متفاوت است.

اکثر بلاکچین‌ها کارمزد انتقال تتر را کاهش داده‌اند. به‌عنوان مثال، کارمزد برداشت تتر روی شبکه ترون تنها 0.8 تتر بوده، در حالی‌که این مقدار برای شبکه اتریوم 3.2 تتر است.

پایین‌ترین مقدار کارمزد انتقال تتر چقدر است؟

اگر از شبکه بایننس چین در بایننس برای انتقال USDT استفاده کنید، کارمزد آن 0.29 تتر است. جدول زیر کارمزد انتقال این استیبل کوین را در محبوب‌ترین صرافی‌های خارجی نشان می‌دهد. مقدار آن بسته به صرافی و شبکه بلاکچین استفاده شده، از 0.29 تتر تا 25 تتر متغیر است.

کارمزد انتقال تتر (با توجه به نوع شبکه)صرافی ارز دیجیتال
0.29 (BEP-20) , 3.2 (ERC-20) ,0.8 (TRC-20) , 0.8 (SOL)بایننس
10(ERC-20), 1 (TRC-20) بای‌بیت
25 (ERC-20), 1 (TRC-20), 1 (SOL), 5 (BEP-20)کوکوین
3.55 (ERC-20), 2.5 (TRC-20)کراکن
10 (ERC-20), 0.8 (BEP-20)Crypto.com
کارمزد انتقال تتر (با توجه به نوع شبکه)

حداکثر کارمزد انتقال تتر چقدر است؟

کارمزد انتقال USDT بستگی به شبکه بلاکچین و صرافی دارد که از آن برای فرستادن تتر استفاده می‌کنید. گران‌ترین شبکه بلاکچین برای فرستادن تتر اتریوم (ERC-20) است. هزینه فرستادن تتر در این شبکه می‌تواند در صرافی‌های ارز دیجیتالی مانند CoinDeal به 30 تتر برسد.

چرا کارمزد فرستادن تتر این‌قدر بالا است؟

کارمزد انتقال تتر تحت عوامل گوناگون از جمله ازدحام شبکه، زمان تایید تراکنش و اندازه تراکنش قرار دارد. تغییر هر کدام از این فاکتورها می‌تواند مقدار کارمزد مربوطه را افزایش دهد. عوامل زیر نیز روی این موضوع تاثیر دارند:

شلوغی شبکه بلاکچین

اگر بلاکچینی که برای انتقال تتر انتخاب کرده‌اید شلوغ باشد، انتقال شما در صف انتظار قرار می‌گیرد که نتیجه آن افزایش کارمزد است.

بازار خرسی

تغییرات خاص در بازار کریپتو می‌تواند روی کارمزد انتقال تتر تاثیر بگذارد. به‌عنوان مثال در بازار خرسی، زمانی که فروش و برداشت‌ها زیاد است، فعالیت شبکه افزایش پیدا می‌کند که نتیجه آن افزایش کارمزد فرستادن تتر است.

واریزهای اندک در حساب‌های کریپتو

برای حساب‌های کریپتو که تاریخچه‌ای از واریزهای اندک دارند، اندازه تراکنش بزرگتر می‌شود که نتیجه آن کارمزد بیشتر بلاکچین است.

چطور کارمزد فرستادن تتر را کاهش دهیم؟

نحوه کاهش کارمزد انتقال تتر بستگی به صرافی ارز دیجیتالی دارد که از آن می‌خواهید استفاده کنید. بهترین گزینه‌ها شامل فرستادن USDT در یک شبکه ارزان‌تر (به‌عنوان مثال BEP-20 یا TRC-20) و استفاده از صرافی است که کارمزدهای اضافه برداشت ندارد.

بعضی پلتفرم‌ها همچنین طرح‌های تبلیغاتی دارند که کارمزد برداشت تتر و سایر کوین‌ها را حذف می‌کنند. برای کاهش کارمزد مورد نظر می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

در این رابطه بخوانید : انتقال تتر در بسترهای مختلف به چه صورت انجام می‌شود؟

یک شبکه متفاوت با کارمزدهای کمتر را انتخاب کنید

سرمایه‌گذاران می‌توانند برای تغییر کارمزد شبکه، در کیف پول کریپتو خود از شبکه دیگری استفاده کنند. کیف پول‌های روی شبکه اتریوم بیشترین کارمزد را برای انتقال تتر می‌گیرند. برای کیف پول‌هایی که روی شبکه بایننس چین، ترون یا سولانا قرار دارند، کارمزد انتقال تتر در پایین‌ترین مقدار و حدود 1 تتر است.

از صرافی کریپتو دیگری با کارمزد برداشت کمتر، استفاده کنید

برای کاهش کارمزد انتقال USDT، می‌توانید از یک صرافی ارز دیجیتال متفاوت استفاده کنید.

از پاداش‌ها و طرح‌های تبلیغاتی استفاده کنید

بعضی صرافی‌ها برای جلب مشتریان جدید به پلتفرم خود، طرح‌های تشویقی می‌گذارند. از جمله این طرح‌ها می‌تواند کاهش کارمزد معاملات باشد تا کارمزد برداشت را جبران کند. سایر صرافی‌ها برای مدت زمان محدودی، کارمزد انتقال تتر را صفر می‌کنند.

هزینه برداشت یا واریز USDT در شبکه تتر چقدر است؟

برای برداشت یا واریز USDT در شبکه تتر، نیازی به پرداخت کارمزد نیست. اما برای برداشت به ارز فیات، باید کارمزد بپردازید. حداقل مقدار برداشت یا واریز ارز فیات در شبکه تتر 100 هزار دلار است. علاوه بر این، کارمزد برداشت یا واریز به ارز فیات بستگی به مقدار آن دارد و از 0.4 درصد تا 3 درصد است.

شبکه تتر همچنین برای احراز هویت و تایید حساب کاربران 150 دلار کارمزد می‌گیرد تا به گفته این بنیاد، تنها سرمایه‌گذاران جدی بتوانند روی این شبکه حساب بسازند.

کارمزد انتقال تتر در صرافی های ایرانی

در جدول زیر کارمزد انتقال تتر در چند صرافی ایرانی را مقایسه کرده‌ایم (مقدار کارمزدها به USDT هستند):

نوع شبکهوالکسنوبیتکسرمزینکستبدیل
TRC202112
ERC201516920
OMNI4.6518
BEP200.80.81
کارمزد انتقال تتر در صرافی های ایرانی
منبع
arzexcoindeskhedgewithcrypto

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا